Ustawianie Zbieżności Kół - Stanowisko Dydaktyczne MSVAZ01
Description
Suspension angles modification on front and rear axles
Toe angle modification on front and rear axles
Camber angle modification on front and rear axles
Caster angle modification, cradle adjustment, steering rack modification
All suspension components are visible and easily adjustable
Wheels and tyres should be ordered separately!
Technical specifications and functions
Main functions:
Wheel alignment training stand consists of a McPherson-type front suspension and multi-link rear suspension.
The McPherson-type front suspension has 8 adjustment points that allow:
To adjust camber, steering axis inclination (SAI), and caster angles by sliding shock absorber upper mount.
To adjust camber at 2 points.
To adjust camber, caster, and SAI angles by turning the front eccentric bolt on the front lever.
Adjust the caster angle by turning the rear eccentric bolt on the front lever. By turning the front and rear eccentric bolts it is possible to adjust the camber.
To adjust Toe by the steering tie rod.
Adjust the camber angle by sliding the wheel with an unscrewed lower link on the front lever. Steering axis inclination is also changing.
Caster angle and automobile base can be adjusted by loosening the subframe and sliding it along the length. The Camber angle and steering axis (SAI) of the vehicle can be adjusted by sliding the subframe sideways.
The steering wheel lock bolt allows capturing the steering wheel and the steering column in order to keep the steering wheel in a stable position.
Modyfikacja kątów zawieszenia na osi przedniej i tylnej
Modyfikacja kąta zbieżności osi przedniej i tylnej
Modyfikacja kąta pochylenia kół przedniej i tylnej osi
Modyfikacja kąta skrętu, regulacja kołyski, modyfikacja drążka kierowniczego
Wszystkie elementy zawieszenia są widoczne i można je łatwo regulować
Koła i opony należy zamawiać osobno!
Dane techniczne i funkcje
Główne funkcje:
Stanowisko do nauki geometrii kół składa się z przedniego zawieszenia typu McPherson i tylnego zawieszenia wielowahaczowego.
Przednie zawieszenie typu McPherson posiada 8 punktów regulacji, które umożliwiają:
Aby wyregulować pochylenie, nachylenie osi kierownicy (SAI) i kąty kół, przesuwając górne mocowanie amortyzatora.
Aby wyregulować pochylenie w 2 punktach.
Aby wyregulować kąty pochylenia, kółka i SAI, obracając przednią śrubę mimośrodową na przedniej dźwigni.
Wyreguluj kąt kółka, obracając tylną śrubę mimośrodową na przedniej dźwigni. Obracając przednią i tylną śrubę mimośrodową, można regulować pochylenie.
Aby wyregulować zbieżność za drążek kierowniczy.
Wyreguluj kąt pochylenia, przesuwając koło z odkręconym dolnym łącznikiem na przednią dźwignię. Zmienia się także nachylenie osi skrętu.
Kąt kółek i podstawę samochodu można regulować, poluzowując ramę pomocniczą i przesuwając ją wzdłuż. Kąt pochylenia i oś skrętu (SAI) pojazdu można regulować, przesuwając ramę pomocniczą na boki.
Trzpień blokady kierownicy pozwala na uchwycenie kierownicy i kolumny kierownicy w celu utrzymania kierownicy w stabilnym położeniu.
The rear multi-link suspension has 3 adjustment points, that allows:
1) To adjust Toe angles (alignment) by adjusting lower rod;
2) To adjust camber angles (alignment) by adjusting the eccentric bolts on the upper level;
3) To adjust the longitudinal position (wheelbase) of the wheel by adjusting the front rod of the rear suspension;
Diagnostic and measurement
* With the wheel aligner for the suspension geometry adjustment it is possible to demonstrate these measurements and settings:
Wheelbase distances and diagonals
Axis shift in relation to one another
Scrub radius
Caster trail
Steering axis inclination (SAI)
Tread width
Wheelbase length
Front and rear axle wheel set back
Ride height (zero ride height)
Central line position
Traction line operation, thrust angle
Toe difference angle
Turning radius (rolling radius)
Other
* Depending on wheel aligner software possibilities
Tylne zawieszenie wielowahaczowe posiada 3 punkty regulacji, które umożliwiają:
1) Aby wyregulować kąty zbieżności (wyrównanie), regulując dolny drążek;
2) Aby wyregulować kąty pochylenia (wyrównanie), regulując śruby mimośrodowe na górnym poziomie;
3) Aby wyregulować położenie wzdłużne (rozstaw osi) koła, regulując przedni drążek tylnego zawieszenia;
Diagnostyka i pomiary
* Za pomocą przyrządu do ustawiania geometrii zawieszenia można zademonstrować następujące pomiary i ustawienia:
Rozstawy osi i przekątne
Przesunięcie osi względem siebie
Promień szorowania
Ślad Castera
Nachylenie osi sterującej (SAI)
Szerokość bieżnika
Długość rozstawu osi
Cofnięte koła osi przedniej i tylnej
Wysokość jazdy (zero wysokość jazdy)
Pozycja linii centralnej
Działanie linii trakcyjnej, kąt ciągu
Kąt różnicy palców
Promień skrętu (promień toczenia)
Inny
* W zależności od możliwości oprogramowania do ustawiania geometrii kół
Wheel alignment training stand is designed for making demonstrations of the suspension angles by using all types and technology of wheel aligners:
3D Technology Wheel Aligner
CCD Technology Wheel Aligner
Mechanical Wheel Aligner (rulers, ropes, lasers, and etc.)
The best and most suitable wheel aligner is with 3D technology.
The car lift is not necessary for training and demonstration because an open construction of the training stand construction allows to see and perform various measurements from all sides.
Other
Wheels and tires should be ordered separately!
Wheel alignment training stand can be easily folded and placed so that it takes up minimal space for storage and transportation
The front axle has hydraulic brakes
The rear axle wheels could be blocked by locking bolts
Dimensions approx. (HxLxW): Fully spread base 110 x 310 x 170 / Folded for storage 110x 165 x 170 (Standing stand on the wheels) / Folded for storage 165 x 110 x 170 (Upright stand)
Nett weight approx.: 195 Kg
Made in EU
CE certificate
Equipment for technical and vocational automotive education and training.
Optional accessories
Wheel alignment training stand wheels and tires set:
Refurbished Wheels R14/R15 x 4 units (4×100)
New tires 195/55 R 14/R15 x 4 units
Stanowisko szkoleniowe z zakresu geometrii kół przeznaczone jest do wykonywania demonstracji kątów zawieszenia przy zastosowaniu wszystkich typów i technologii ustawiaczy geometrii kół:
Urządzenie do ustawiania geometrii kół w technologii 3D
Urządzenie do ustawiania geometrii kół w technologii CCD
Mechaniczne urządzenie do wyrównywania kół (linijki, liny, lasery itp.)
Najlepszym i najbardziej odpowiednim narzędziem do ustawiania geometrii kół jest technologia 3D.
Podnośnik samochodowy nie jest niezbędny do szkoleń i demonstracji, gdyż otwarta konstrukcja konstrukcji stanowiska szkoleniowego pozwala zobaczyć i wykonać różne pomiary ze wszystkich stron.
Inny
Koła i opony należy zamawiać osobno!
Stojak szkoleniowy do ustawiania geometrii kół można łatwo złożyć i ustawić tak, aby zajmował minimalną przestrzeń do przechowywania i transportu
Oś przednia posiada hamulce hydrauliczne
Koła tylnej osi mogą zostać zablokowane przez śruby zabezpieczające
Wymiary ok. (Wys. x dł. x szer.): Całkowicie rozłożona podstawa 110 x 310 x 170 / Złożona do przechowywania 110 x 165 x 170 (Stojak na kółkach) / Złożona do przechowywania 165 x 110 x 170 (Stojak pionowy)
Waga netto ok.: 195 kg
Wyprodukowany w Unii Europejskiej
Certyfikat CE
Sprzęt do kształcenia i szkolenia technicznego i zawodowego w branży motoryzacyjnej.
Akcesoria opcjonalne
Zestaw kół i opon do stojaka szkoleniowego z zakresu geometrii kół:
Odnowione koła R14/R15 x 4 jednostki (4×100)
Nowe opony 195/55 R 14/R15 x 4 szt
stanowisko edukacyjne zaprojektowane do kształcenia i szkolenia technicznego i zawodowego w branży samochodowej.
Czas dostawy: .