Rotary Electric Motors, Industrial Controller of Asynchronous Motors and Brushless Motors, AC / DC 300W Dynamometer, DC Motor Load Study, Motor-Generator Set, Asynchronous Squirrel Cage Motor, Asynchronous Squirrel Cage Motor, Brushless AC Motor
Group
Zestawy Edukacyjne
Przejdź do treści

Wyznaczanie Stosunku e/m Elektronu - Stanowisko Edukacyjne, typ: U19155 kit

Wyznaczanie Stosunku e/m Elektronu - Stanowisko Edukacyjne, typ: U19155 kit



HIK-Consulting | Stanowiska i Zestawy Edukacyjne Fizyka

Opis Stanowiska:

Zestaw edukacyjny - fizyka. Lampa próżniowa wyposażona w działo elektronowe oraz ekran fluorescencyjny nachylony względem osi wiązki tak, aby była widoczna w celu obserwacji efektów oddziaływania na nią składowych pól elektrycznych oraz magnetycznych.

Wiązka elektronów może być odchylana w polu elektrycznym wbudowanego plaskiego kondensatora oraz w polu magnetycznym poprzez użycie pary cewek Helmholtza typu D (U191051).

Aby ustalić stosunek energii do masy elektronu (e/m) oraz prędkośc elektronów należy znieść składową pola magnetycznego poprzez odpowiednie wysterowanie składowej pola elektrycznego.



HIK-Consulting | Stanowiska i Zestawy Edukacyjne Fizyka

Wysoce próżniowa lampa elektronowa z działem elektronowym z elektrodą ogniskującą oraz ekranem fluorescencyjnym nachylonym względem osi wiązki, dzięki czemu można zobaczyć tor wiązki i badać efekty pól elektrycznych i magnetycznych. Wiązka elektronów może być odchylana elektrycznie w polu elektrycznym wbudowanego kondensatora płytkowego oraz magnetycznie za pomocą pary cewek Helmholtza D (U191051). Dostosowując pole elektryczne tak, aby znosiło ugięcie magnetyczne, można określić ładunek właściwy e/m oraz prędkość elektronów.



Stanowisko dostarczamy wraz z propozycjami ćwiczeń.


Copyright HIK-Consulting, Chabrowa 16, 01-934 Warszawa, Tel.: 784-076-911, 696-930-859, 22 864-9908, Godziny pracy: 8:00~16:00, Pon.-Pt.
Nasza strona używa plików cookies i podobnych technologii. Poprzez brak zmiany ustawień swojej przeglądarki wyrażasz na to zgodę.
Wróć do spisu treści