Silnik Diesla CR Turbo (montaż i demontaż) - Stanowisko Dydaktyczne VIVV01-RHX
Stanowisko do nauki demontażu i montażu silnika wysokoprężnego Common Rail z turbosprężarką, zamontowany na ręcznie obracanym stojaku zapewniającym dostęp 360°. Silnik wyposażono w kompletny układ rozrządu i paska pomocniczego oraz ruchomą podstawę zamontowaną na czterech kółkach.

Funkcjonalność:
- Model oparty na silniku samochodowym OEM wyposażonym w układ zasilania paliwem typu CR oraz turbosprężarkę.
- Silnik zamontowano na ręcznie obracanym stojaku obrotowym 360° obracanym poprzez przekładnie ślimakowe i kołowe.
- Model wyposażono w cztery kółka umożliwiające łatwe przemieszczanie.
- Kompletny system do praktycznej demonstracji działania układu rozrządu oraz paska pomocniczego.
- Silnik bez schematów okablowania oraz bez czujników prezentuje aspekty mechaniczne i montażowe.
- W pełni funkcjonalny silnik wysokoprężny typu CR, praktyczne doświadczenie z układem turbodoładowania i układem zasilania Common Rail, wgląd w układy wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem oraz ich korzyści operacyjne.
- Szczegółowy montaż i demontaż silnika. Demonstracja wewnętrznych komponentów silnika: tłoki, wał korbowy, wałek rozrządu, turbosprężarka, zrozumienie mechaniki silnika oraz technik jego naprawy.
- Demonstracja układu rozrządu silnika i układu pasków pomocniczych w tym ich roli w synchronizacji pracy silnika. Ta wiedza jest kluczowa dla zapewnienia wydajności i niezawodności silnika.
- Prezentacja zasad działania turbosprężarki i jej wpływ na wydajność silnika
i jego moc wyjściową. Wtrysk wysokociśnieniowy układu CR i jego wpływ na wydajność spalania to kluczowe aspekty nauki o pracy silnika. - Prezentacja współdziałania różnych komponentów i układów silnika, m.in. układu paliwowego CR i turbosprężarki, w celu poprawy wydajności silnika i zwiększenia oszczędności paliwa.
Wymiary: należy określić na podstawie dokładnej konfiguracji modelu.
Waga: należy określić na podstawie dokładnej konfiguracji modelu.