Model Przekroju Silnika Benzynowego DOHC - Stanowisko Dydaktyczne IVDB03
Dydaktyczny model przekroju silnika benzynowego DOHC: widoczny wał korbowy, tłoki, łączniki, wałki rozrządu, zawory, wahacze, łańcuch rozrządu, układ smarowania, układ chłodzenia. Stanowisko wyposażono w korbę umożliwiającą wprowadzenie w ruch elementów silnika oraz prezentację: pomocniczego układu napędowego z paskiem, napinaczem, kołami pasowymi, pracy alternatora, pracy pompy układu chłodzenia oraz pracy sprężarki klimatyzacji. Wsparcie 3 0 + zadania praktyczne: demontaż paska, wymiana podzespołów pomocniczych, serwis rozrządów, ustawianie TDC, ustawienie wałka rozrządu.

Funkcjonalność:
- Procedura wymiany łańcucha rozrządu.
- Ćwiczenie zwalniania napinacza, zdejmowania i wymiany
paska pomocniczego, sprawdzania podzespołów pomocniczych. - Widoczny układ pasków pomocniczych z napinaczem,
alternatorem, pompą układu chłodzenia i sprężarka klimatyzacji. - Ustawianie i sprawdzenie górnego martwego punktu (TDC).
- Ustawienie wałka rozrządu i regulacja za pomocą specjalistycznych narzędzi.
- Nauka wymiany napinaczy pomocniczych, pompy układu chłodzenia ,
alternatora oraz sprężarki układu klimatyzacji - Demonstracja przekroju bloku silnika, głowicy cylindra,
wału korbowego, tłoków, wału korbowego, zaworów oraz wahaczy silnika. - Ręczny obrót korbą w celu obserwacji ruchu tłoka, zaworu i wałka rozrządu.
- Widoczne kanały układu smarowania i chłodzenia,korbowody,
pierścienie, łożyska oporowe (wkładki).

Wartość dla Uczniów:
- Przejrzysta demonstracja architektury silnika DOHC, funkcji poszczególnych
komponentów, układu smarowania, chłodzenia oraz układów wymiany gazów. - Prezentacja układu łańcucha rozrządu, konfiguracji napinacza, instalacji
prowadnicy oraz procedury wymiany łańcucha rozrządu. - Nauka zdejmowania paska pomocniczego, zwalniania napinacza, wymiany koła
pasowego i alternatora, pompy układu chłodzenia oraz czynności serwisu sprężarki klimatyzacji. - Nauka ustawiania górnego martwego punktu (TDC), kontroli luzu tłoka
wraz z zaworem oraz wyrównania czasu pracy rozrządu. - Wyrównywanie pracy wałka rozrządu, kontrola luzu zaworowego,
kontrola wahaczy, regulacja do specyfikacji fabrycznych. - Ponad 30 zadań praktycznych, w tym kontrola jednostki napędowej,
symulacja usterek oraz podstawowe pomiary.

Wartość dla Nauczycieli:
- Zaprezentuj kinematykę pracy silnika, synchronizację wału korbowego,
tłoka i zaworów oraz działanie układu pomocniczego. - Nauka obsługi napędu pomocniczego, wymiany łańcucha,
ustawiania GMP (górne martwe położenie), ustawiania rozrządu oraz regulacji zaworów. - Ponad 30 zadań praktycznych obejmujących inspekcję, wymianę oraz regulację i procedury momentu obrotowego (kontrolowane dokręcanie śrub i innych elementów złącznych przy użyciu klucza dynamometrycznego) wraz z kontrolą funkcjonalną.
- Specjalistyczne narzędzia, dane techniczne oraz instrukcje w komplecie.

Specyfikacja:
- Wymiary: 800 x 600 x 1200 mm
- Waga: ok. 150 kg
- Widoczne elementy: blok silnika, głowica silnika, wał korbowy, tłoki, korbowody,
wałek rozrządu, zawory, łańcuch rozrządu, napinacze, alternator, sprężarka klimatyzacji - Dołączony specjalistyczny zestaw narzędzi do wymiany łańcucha rozrządu
- Moment dokręcania śrub powinien być 3 razy niższy niż specyfikacja ręczna OEM.
Przykłady zadań praktycznych (instrukcje wideo) - stanowisko umożliwia wykonywanie ponad 30 praktycznych ćwiczeń technicznych. Przykładowe ćwiczenia z dostępnymi instrukcjami wideo: | ||
Ćwiczenie wymiany paska pomocniczego — zwalnianie napinacza, zdejmowanie paska, montaż.kliknij na obrazek | Ćwiczenie wymiany pompy wodnej — demontaż, kontrola, montaż.kliknij na obrazek |
|