Sterownik, Układ Wtryskowy Benzyna MOTRONIC M 3.8.X (MPI)
Stanowisko Dydaktyczne MSMPI01
W pełni funkcjonalny dydaktyczny wielopunktowy układ wtrysku benzyny (MPI) oparty o komponenty OEM Audi / VW zaprojektowany w celu prezentacji trybów pracy układu wtrysku paliwa oraz zapłonu. Stanowisko umożliwia demonstrację struktury układu sterowania silnikiem, jego komponentów i trybów pracy oraz przeprowadzanie pomiarów i procedur diagnostycznych.

- Demonstracja działania wielopunktowego układu wtrysku benzyny (MPI),
w tym dostarczanie paliwa, objętość wtrysku i jakość pracy wtrysków.
- Przezroczysty zbiornik paliwa oraz widoczna praca świecy zapłonowej umożliwiają obserwację przebiegu procesów.
- Ręczna regulacja prędkości wału korbowego silnika i mieszanki paliwowo-powietrznej za pomocą symulatora sygnału czujnika tlenu.
- Szczegółowy schemat okablowania elektrycznego z wbudowanymi zworkami umożliwiające wykonywanie dokładnych pomiarów oraz symulowanie usterek.
- Symulacja ponad 20 usterek poprzez przełączanie zworek bananowych.
- Kompleksowa diagnostyka jednostki ECU, w tym odczytywanie / kasowanie kodów usterek, wyświetlanie danych w czasie rzeczywistym, uruchamianie aktuatorów, ...
w tym dostarczanie paliwa, objętość wtrysku i jakość pracy wtrysków.
- Pomiar parametrów układu następuje po podłączeniu do złącza bananowego. Możliwość pomiaru parametrów sygnału elektrycznego każdego elementu systemu (takiego jak czujnik lub element wykonawczy), pomiaru obwodu wysokiego napięcia układu zapłonowego oraz diagnostyki jednostki sterującej.
- Demonstracja synchronizacji między wałem korbowym i wałkiem rozrządu podczas pracy silnika.
- Monitorowanie i pomiar parametrów elektrycznych układu wtryskowego za pomocą oscyloskopu lub innego narzędzia diagnostycznego.
- Nauka regulacji kluczowych parametrów silnika takich jak: częstotliwość obrotów wału korbowego, wartości mierzone przez czujniki, prędkość przepływu powietrza oraz poziom temperatury za pomocą potencjometrów i układów symulacyjnych.
- Rozwijanie umiejętności biegłego korzystania z 16-pinowych złącz diagnostycznych OBD do: identyfikacji ECU, zarządzania kodami błędów i monitorowania danych w czasie rzeczywistym, uruchamiania aktuatorów (w zależności od modelu), adaptacji przepustnicy, kodowania / konfiguracji jednostki sterującej.
- Pomiar parametrów sygnału elektrycznego obwodów wysokiego napięcia układu zapłonowego oraz zdejmowanie charakterystyk układu wtrysku paliwa za pomocą oscyloskopu i multimetru.
- Zapoznanie z funkcjonalnością oraz interakcjami zachodzącymi między krytycznymi komponentami, takimi jak: masowy przepływomierz powietrza, czujnik temperatury powietrza, iskra zapłonowa, pompa, przepustnica, ...
- System oparty na komponentach OEM Audi / VW umożliwia uczniom szkolenie w zakresie diagnostyki przy użyciu niemal wszystkich wielomarkowych, specjalistycznych (lub OEM) narzędzi diagnostycznych, zapewniając bezpieczne i profesjonalne środowisko edukacyjne.
- Stanowisko wymaga jedynie niewielkich regulacji w celu przywrócenia domyślnych parametrów, co ułatwia szybkie i efektywne przygotowanie i rozpoczęcie każdej kolejnej lekcji.
Wymiary: 1820 x 1360 x 500 mm
Waga: ok. 70 kg
Zasilanie: 12 V z akumulatora lub zasilacza (akumulator i zasilacz nie są dołączone)
Akcesoria opcjonalne: Konsola egzaminacyjna do 10 symulacji ukrytych usterek, akumulator 12 V, zasilacz 220/12 V, narzędzie diagnostyczne OBD