Przejdź do treści
Rotary Electric Motors, Industrial Controller of Asynchronous Motors and Brushless Motors, AC / DC 300W Dynamometer, DC Motor Load Study, Motor-Generator Set, Asynchronous Squirrel Cage Motor, Asynchronous Squirrel Cage Motor, Brushless AC Motor
Group
Pomiń menu
Pomiń menu
Pomiń menu


Sterownik, Układ Wtryskowy Diesla Bosch EDC 15C3-4.1 Stanowisko Dydaktyczne MSCR01


HIK-Consulting: Stanowiska Dydaktyczne, Aparatura Kontrolno Pomiarowa


• W pełni funkcjonalny system dydaktyczny
• Diagnostyka poprzez 16-pinowe gniazdo diagnostyczne OBD
• Otwarte styki elementów oraz obwodów pomiarowych
• Symulacja kodów usterek

Demonstrator elektronicznie sterowanego systemu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail z systemem sterowania silnikiem Bosch EDC 15C3-4.1 zamontowany na mobilnej aluminiowej ramie. Stanowisko dydaktyczne zaprojektowano tak, aby ułatwić uczniom kierunków technicznych zrozumienie działania układu wtrysku oleju napędowego w układzie Common Rail.



Stanowisko dydaktyczne Common Rail z systemem sterowania silnikiem Bosch EDC 15C3-4.1 to zaawansowane narzędzie edukacyjne przeznaczone do profesjonalnego szkolenia technicznego w zakresie funkcjonowania oraz diagnostyki układów wtrysku oleju napędowego. System zainstalowano w mobilnej aluminiowej ramie z wykorzystaniem komponentów OEM oraz systemu sterowania silnikiem Bosch EDC 15C3-4.1.


Zintegrowany układ sterowania silnikiem z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Stanowisko składa się z dwóch części: przeznaczonej jest do demonstracji pracy pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy oraz do demonstracji elektronicznego systemu zarządzania silnikiem. Obie części są ze sobą połączone elektrycznie i działają jako jeden system. Stanowisko umożliwia monitorowanie pracy wysokociśnieniowego układu zasilania paliwem, monitorowanie ilości wtryskiwanego paliwa, monitorowanie ilości wycieku zwrotnego paliwa oraz jakości strumienia wtrysku. Symulator przepływu powietrza z funkcją regulacji natężenia demonstruje działanie przepływomierza masowego powietrza oraz czujnika temperatury powietrza. Stanowisko pozwala na ręczną regulację prędkości obrotowej wału korbowego silnika. Zintegrowane układy symulacji pozwalają na zmianę parametrów czujnika temperatury silnika oraz zmianę parametrów czujnika ciśnienia powietrza dolotowego. Stanowisko wyposażono w schemat połączeń elektrycznych z wbudowanymi zworkami do pomiarów i symulacji kodów usterek systemu. Użytkownik ma możliwość monitorowania zmieniającego się trybu pracy każdego elementu systemu oraz możliwość symulacji ponad 20 usterek poprzez manipulowanie zworkami.


Zintegrowany woltomierz TFT wyświetla napięcie elementów układu elektronicznego:

  • pomiar napięcia APPS1 - czujnika położenia pedału przyspieszenia I

  • pomiar napięcia APPS2 - czujnika położenia pedału przyspieszenia II

  • pomiar napięcia ACT - czujnika temperatury powietrza doładowującego

  • pomiar napięcia MAF Air – przepływomierza masowego

  • pomiar napięcia FPS - czujnika wysokiego ciśnienia paliwa

  • pomiar napięcia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP

  • pomiar napięcia EGR - potencjometru recyrkulacji spalin

  • pomiar napięcia CTS - czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik

  • pomiar napięcia czujnika temperatury paliwa FTS



Wartość dla uczniów:

  • 16-pinowe złącze OBD do identyfikacji ECU, odczytu i kasowania kodów błędów, monitorowania danych na żywo oraz uruchamiania aktuatorów, zapewniające praktyczne doświadczenie w profesjonalnej diagnostyce.

  • Symulacja ponad 20 różnych usterek systemu poprzez odłączanie zworek wtyczek bananowych.

  • Śledzenie zmian w procesie zasilania paliwem pod wysokim ciśnieniem, w ilości wtryskiwanego paliwa, w ilości wycieku zwrotnego oraz jakości wzoru rozpylania, w celu zrozumienia działania układu wtrysku oleju napędowego.

  • Pomiary zintegrowanym woltomierzem, odczytywanie sygnałów napięciowych z kluczowych czujników, takich jak: czujnik położenia pedału przyspieszenia (APPS1, APPS2), czujnik temperatury ładowania powietrza (ACT), czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (FPS), czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) oraz czujniki temperatury płynu chłodzącego silnik (CTS), czujnik przepływu masowego powietrza (MAF), czujnik ciśnienia w szynie paliwowej (FRP) oraz potencjometr recyrkulacji spalin (EGR).

  • Dostosowanie prędkość obrotowej wału korbowego, temperatury silnika, ciśnienia powietrza dolotowego i przepływu masy powietrza, w celu demonstracji zmian w zachowaniu silnika i reakcjach jednostki sterującej.



Wartość dla nauczycieli:

  • Prezentacja funkcjonalności podzespołów silnika wysokoprężnego, w tym czujników, aktuatorów oraz jednostek sterujących.
  • Praktyczne sesje dydaktyczne budujące kompetencje techniczne oraz pewność siebie w zakresie diagnostyki samochodowej.
  • Łatwe, bezpieczne i wygodne szkolenie budujące pewność siebie poprzez wykorzystanie podzespołów OEM oraz zapewnienie realistycznego doświadczenia naprawy samochodu.
  • Profesjonalne przygotowanie: system umożliwia szkolenie w zakresie diagnostyki przy użyciu narzędzi skanujących wielu marek lub OEM, zapewniając bezpieczne, wysokiej jakości środowisko dydaktyczne.
  • Oszczędność miejsca, funkcjonalność i trwałość, kompaktowa konstrukcja, pionowo zorientowana mobilna rama. Trwała i lekka konstrukcja z solidnej aluminiowej ramy zapewniająca trwałość i bezpieczeństwo użytkowania. Zamknięte panele i wewnętrzne okablowanie sprawiają, że stanowisko jest bezpieczne w użyciu i zapobiega przypadkowemu uszkodzeniu wrażliwych elementów.
  • Stanowisko szkoleniowe zostało zaprojektowane z myślą o prostocie, wymaga jedynie niewielkich regulacji, w celu przywrócenia domyślnych ustawień, co ułatwia szybkie i efektywne przygotowanie i rozpoczęcie kolejnych lekcji.





  • Układ Bosch EDC 15C3-4.1 z wtryskiem bezpośrednim, demonstrujący zasilanie paliwem wysokociśnieniowym oraz działanie wtryskiwacza.

Konstrukcja dwuczęściowa:
    • Część elektroniczna: jednostka sterująca silnikiem (ECU), czujniki (MAF i FRP), aktuatory, złącza diagnostyczne oraz szczegółowe schematy połączeń.
    • Część mechaniczna: połączone ze sobą elementy - wysokociśnieniowa pompa paliwa, wtryskiwacze, silnik elektryczny i cylindry pomiarowe.

Regulowane układy symulacyjne:
    • Przepływ powietrza: symuluje funkcje miernika masowego przepływu powietrza (MAF) i czujnika temperatury doładowania powietrza (ACT).
    • Temperatura: dostosowuje czujniki temperatury płynu chłodzącego silnika (CTS) i temperatury powietrza dolotowego (IAT).
    • Ciśnienie: symuluje stan czujnika ciśnienia kolektora dolotowego (MAP) i ciśnienia listwy paliwowej (FRP).

  • Manualna regulacja prędkości wału korbowego, analiza skutków wynikających z tego procesu.

  • Kompleksowy schemat elektryczny: układ okablowania wraz z komponentami, numery styków, lokalizacja zworek do symulacji usterek, metody rozwiązywania problemów.

Zintegrowany woltomierz mierzy i wyświetla odczyty napięcia w czasie rzeczywistym z czujników:

    • Czujnik położenia pedału przyspieszenia (APPS1, APPS2)
    • Czujnik temperatury doładowania powietrza (ACT)
    • Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (FPS)
    • Czujnik ciśnienia kolektora dolotowego (MAP)
    • Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR)
    • Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (CTS)
    • Czujnik temperatury paliwa (FTS)





      Diagnostyka OBD:

    • Identyfikacja i konfiguracja ECU
    • Odczyt i kasowanie kodów błędów
    • Monitorowanie danych systemu w czasie rzeczywistym
    • Testowanie aktuatorów

Wymiary:
Część elektroniczna: 1820 x 1360 x 500 mm
Część mechaniczna: 1500 x 800 x 500 mm
Waga: ok. 135 kg
Zasilanie: 220/12 V

Akcesoria opcjonalne: konsola egzaminacyjna do symulacji 10 ukrytych usterek

Wyposażenie opcjonalne (sprzedawane oddzielnie):





Stanowisko edukacyjne zaprojektowane do kształcenia i szkolenia technicznego i zawodowego w branży motoryzacyjnej.

Czas dostawy: ~3 miesięcy (z wyłączeniem wakacji).




Stanowisko Dydaktyczne, Stanowiska Edukacyjne Automotive, Samochody Elektryczne, ...

Katalog AutoEDU 2025


więcej informacji - kliknij na obrazek
Copyright HIK-Consulting | Chabrowa 16, 01-934 Warszawa | tel.: 784-076-911, 696-930-859 | godziny pracy: 8:00~16:00, pon.-pt.
Nasza strona używa plików cookies i podobnych technologii. Poprzez brak zmiany ustawień swojej przeglądarki wyrażasz na to zgodę.
Wróć do spisu treści